Perjalanan hidup sebagai manusia akan berakhir dengan kematian. Akhirnya tiada apa yang kita tinggalkan kecuali 3 perkara:

1. Ilmu yang bermanfaat
2. Anak-anak yang solleh yang mendoakan kita
3. Sedekah dan amal jariah

Blog ini diharapkan akan menjadi peninggalan Papa di dunia ini. Di harap info-info, articles, nasihat, pengajaran dan apa jua di dalam blog ini dapat memberikan manfaat kepada pembaca-pembaca. Justeru itu, harapan Papa agar sekiranya ada maklumat di dalam blog ini yang diragui kandungannya sila tegur Papa dengan segera agar ianya dapat di buang dari blog ini.Papa mohon maaf sekiranya ada kandungan di dalam blog ini yang menyinggung, sila berikan teguran

Pages

Thursday 1 August 2013

Kenapa Tiba-tiba?

Kenapa tiba-tiba muncul idea nak buat blog "Dilema Papa"?

Okey, insyaallah kalau di izinkan saya akan memasuki fasa baru di dalam kehidupan saya.  Ada pelbagai peristiwa telah saya tempuh sepanjang kehidupan saya, ada yang memberi banyak pengajaran, pengalaman dan peringatan.

Saya mula berfikir apa yang boleh saya sumbangkan kepada masyarakat.  Sumbangan yang mungkin tidak seberapa dan yang mudah, tetapi mendatangkan faedah kepada kita.  Jadi saya terpikir utk mewujudkan satu ruang utk berkongsi pandangan, pengalaman, nasihat, atau sedikit sebanyak ilmu yg dibaca/didengar.

Di luar sana, saya tengok banyak blog-blog soal parenting, yang kebanyakannya mungkin menjurus kepada penjagaan anak, tips utk wanita, berkaitan keagamaan (berkaitan dgn pendidikan anak) dan sebagainya.  Tapi saya rasa kurang kot yang mengfokuskan kepada isu orang lelaki atau lebih specific suami atau ayah.

To be honest, saya pun masih belum punya idea apa yang bakal dimuatkan. Insyaallah sedikit-sedikit akan saya muatkan tulisan-tulisan saya.

Saya bukan penulis pro, jadi ayat lintang-pukang memang mainan saya.  Janji orang paham sudah.  Saya harap ada yang sudi membaca dan kalau bagi komen, bagilah komen-komen yang membina dan bernas.  Tidak mengutuk atau menghina pihak-pihak lain.  Menjaga sensitivity sesama kita dan sebagainya yang berkaitan.

Memandangkan utk kali pertama saya menulis ini dah dekat nak raya, saya ucapkan Selamat Hari Raya kepada pembaca muslim.  Ramadan bakal berakhir, harap kita dapat sampai ke Ramadan seterusnya.  Bulan penuh rahmat, bulan bonus utk kita memperbanyakan amal.  Mengumpul pahala utk membantu timbangan kita di akhirat kelak.

Insyaallah saya akan menulis lagi...


No comments:

Post a Comment